zaterdag 28 april 2012

Berlijn, de laatste twee dagen

The story continues..! Niet alleen de foto's bekijken, lezennn.

Op woensdagochtend moesten we vroeg ontbijten, want we gingen met de bus naar Ravensbrück, een voormalig vrouwenkamp. Er was alleen een probleem: de man die vertelde sprak in het Nederlands, maar wel zo langzaam en langdradig dat ik op een gegeven moment niet meer kon luisteren. Erg jammer! Rond een uur of 4 kwamen we weer in Berlijn. We hadden nog even tijd om een terrasje te pakken. Ik vroeg aan een man of hij een foto wilde maken en de man zei 'nee'. Ik vond het raar en wilde weglopen, maar hij had het verkeerd begrepen. Natuurlijk wilde hij een foto maken. Na het gezellige terrasje, liepen we naar Clärckens Ballhaus. Daar kregen we een dansles, de Charleston. Het was heel leuk. Gelijk daarna mochten we een pizza bestellen. Ik vond het een erg sfeervol en idyllisch plekje! 's Avonds gingen we naar het Sony Center, oftewel 'de koepel'. Daar dronken we nog wat.

Donderdag bezochten we twee musea: de Neue Nationalgalerie en de Gemäldegalerie. Het eerste museum sprak me erg aan. De rondleidster was leuk en ze besprak een stuk of 6 kunstwerken. Ze vertelde ook echt het de ideeën van de kunstenaar erbij en daarom was het zo interessant. Het tweede museum was het tegenovergestelde. Het waren schilderijen van de 13e t/m de 18e eeuw. Minder leuk, maar het was te doen. Hierna hadden we vrije tijd! We wilden weer shoppen. We liepen naar de Friedrichstraße. Ik heb een blouseje en kort broekje bij de H&M gekocht. We aten ook een ijsje en maakten héél veel foto's bij het Holocaust Monument. Daarna kwamen we weer met ons groepje bij elkaar. We gingen uit eten in de koepel, ik had hele lekkere kip. Ook weer heel gezellig! Maar toen kwam het toppunt. We wilden na ons mislukte avontuur van dinsdag, opnieuw proberen om een karaokebar te vinden. We liepen en liepen en kwamen bij een flat. We konden ons nauwelijks voorstellen dat er iets was. Maar uiteindelijk vonden we het en we hadden echt een geweldige avond. We zongen, dansten en ik werd door Addi Jet, der oldie-sänger op de rug getikt. Hij zong met toe met 'You are so beautiful'. De anderen lagen helemaal dubbel en ik deed leuk mee. We hadden de week niet beter kunnen afsluiten!


Tot slot nog even deze foto. Jaaa, ik heb weer een worstenverkoper gevonden. Net als in Zweden vorig jaar.





21 opmerkingen:

  1. Ziet er weer leuk uit, de Neue Nationalgalerie lijkt me ook interessant, en fijn dat je deze week zo gezellig afsloot bij die karaokebar! :) Over het holocaust monument heb ik ook al veel gehoord, best heftig allemaal! Die foto met die beer is zo leuk :).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha ik ken het! Dat sommige mensen alleen de foto's bekijken. ook leuk natuurlijk, maar ik wil ook wel graag een reactie op mn verhaal haha! Wat grappig dat je een dansles hebt gehad! het klinkt allemaal erg leuk en ook leuke foto's! :) Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb braaf het verhaal gelezen. Wat leuk dat je vrije tijd had en (meestal) leuke musea bezocht! Jammer dat er wat mindere rondleiders waren. Mooie foto's! Wat een grappige afsluiting inderdaad - heel leuk, zo'n karaokebar!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haha wat leuk van die karaoke bar! Ik zou dat echt nooooit durven. Leuke foto's weer! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel leuk om te lezen dit! Die derde foto, is dat jou hostel? Die zag er wel veel beter uit dan die van ons, hihi. Veel plekken ben ik ook geweest, zoals met die grijze stenen, hihi. Echt leuk om weer terug te zien! Leuke post!
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat ontzettend toevallig, ik vertrek morgen naar Berlijn! Zijn er nog dingen die ik écht gezien moet hebben? En qua shoppen? Welke wijk is het beste?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk! hopelijk heb je het leuk. xxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ziet er gezellig uit! En superfijn dat je een het leuk hebt gehad. :D

    BeantwoordenVerwijderen
  9. haha, dat klinkt echt heel erg leuk. Vooral dat hij you are so beautiful zong. whahaha. Super foto's ook, je ziet er heel leuk uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Die dansles lijkt me echt leuk al kan ik het me moeilijk voorstellen!
    + leuke foto's

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Je bent echt een knapmeisje!
    Superleuke foto's!

    xoxo

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ziet er uit als een hele leuke week!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. haha leuke foto's! en zo te horen heb je lekker veel gegeten daar(a)
    XX

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Haha de charleston is echt leuk om te doen! Mooie foto's! :) x

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ziet er heel leuk uit! Die ene foto van het eten: Jamjam!
    En die foto met de beer haha!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mooie blazer en fijn dat je het zo naar je zin hebt gehad x

    BeantwoordenVerwijderen

Ik ben blij met iedere reactie die ik krijg! Als je een vraag stelt, dan beantwoord ik die ook hier.