maandag 25 mei 2015

Haarlem

Afgelopen zaterdag ben ik met mijn zusje en Huy naar Haarlem geweest. Het was weer zo'n perfecte dag. Ik was nooit eerder in Haarlem geweest en ik werd een beetje betoverd. Het is écht een mooie stad. En ik denk ook dat we er ook precies op het goede moment waren. Er waren allemaal van die knusse steegjes met prachtige blauwe regens en plantjes. In een van die mooie steegjes maakte Huy wat outfitfoto's van mij. Vervolgens liepen we heel wat straten door. We kwamen op de Grote Markt terecht, waar 'de beste markt van Nederland' zich bevond en waar toffe muziek werd gespeeld. Ik kan wel begrijpen waarom die markt zo in de smaak valt. Er was van alles te koop: vis, bloemen, heerlijke uitziende broden, koekjes en taartjes, worst, kaas, leuke lampjes en ga zo maar door. We kochten niets, want we wilden ergens op een leuk terrasje lunchen. Die vonden we. Bij De Roemer bestelde Estelle een uitsmijter en Huy en ik boeren brood met carpaccio. We zaten daar heerlijk! En op nog geen 20 meter afstand zat Lasse Schöne met zijn dochtertje. Daar zijn we mee op de foto gegaan! Ik vond het wel een beetje eng, haha. Na onze lange lunch zijn we lekker door de straatjes gaan slenteren. We kwamen een sneakerzaak tegen en daar zag ik weer de Adidas Superstars staan. Ik waagde maar weer een gokje en vroeg om mijn maat. En die was er! Ein-de-lijk heb ik sneakers, na een zoektocht van ongeveer twee jaar. Ik wilde eigenlijk eerst de super colours in lichtblauw, maar die zijn gewoon nergens te krijgen. Ik ben nu ontzettend blij met deze keuze, want ze passen overal bij en ze lopen erg fijn. En mijn zusje heeft ze ook. We liepen verder door de mooie straatjes, belandden nog in een kerkje waar ontzettend vals werd gezongen, haalden het allerlekkerste ijs van Haarlem en pakten weer een cafeetje: Fortuyn. We zijn daarna nog eventjes de H&M in geweest, waar ik een shortje kocht en Estelle een cap. Daarna hadden we wel trek gekregen. We kozen voor een pasta. We liepen weer terug naar het station. De auto stond op een P+R in Spaarnwoude. Gratis parkeren en je hoeft dan alleen een stukje met de trein, heel handig. Ik heb weer 45 foto's met jullie te delen. Laat weten wat je ervan vindt!

15 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige foto's!
    Haarlem is een prachtige stad!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw! Wat een boel prachtige foto's! Ziet er heel erg mooi uit! Haarlem is sowieso een leuke stad!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat maak je toch iedere keer schitterende foto's, ik ben altijd zo jaloers op je skills!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat ziet er uit als een leuke dag in een mooie stad! Ik ben nog niet zo vaak in Haarlem geweest, erg ver vanaf Groningen, maar je maakt me nieuwsgierig!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw mooie fotos zeg! Ik woon zelf in haarlem, ben echt super blij dat ik hier een huisje heb gevonden, het is een beetje een dorpse stad. hihi

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Haarlem is zo'n mooie stad! Je hebt echt prachtige foto's gemaakt. <3

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Haha, wat leuk dat je in mijn stad bent geweest! Ik woon om de hoek bij De Roemer, ook in zo'n klein leuk straatje :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wauw, Haarlem ziet er ontzettend mooi en leuk uit. Ik moet er ook maar eens heen <3 X

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh ik wil echt nog een keer naar Haarlem! Supermooie foto's<3
    X Emma

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wauw wat een mooie foto's!
    Haarlem ziet eruit als een super leuke stad!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een mooie stad! Ik ben er nog nooit geweest maar ik zou er graag een keer naar toe gaan

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooie foto's! Groet Edwin.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wauw wat veel mooie plaatjes. Lijkt me heel erg leuk daar, het ziet er heel leuk en sfeervol uit. En wat leuk dat je Adidas Superstars hebt gescoord, ik vind ze echt gaaf. Wil ze stiekem ook :)

    BeantwoordenVerwijderen

Ik ben blij met iedere reactie die ik krijg! Als je een vraag stelt, dan beantwoord ik die ook hier.